Saturday 27 September 2014

Bagaimana Kaedah Membawa Masuk Kenderaan Persendirian Ke Langkawi

Bagaimana Kaedah Membawa Masuk Kenderaan Persendirian Ke Langkawi

 Percutian Ke Langkawi

Tempahan Homestay Langkawi Hubungi/ whatsup :0194171943 atau layari http://www.langkawihomestaymangrove.com

Oleh: Homestay Langkawi, Motel Budget Langkawi, Mangrove Tour dan Kereta Sewa

Secara amnya, untuk membawa masuk kenderaan persendirian ke Pulau Langkawi adalah dengan melalui dua cara.
1) Melalui Kargo
2) Melalui Perkhidmatan Feri My Roro

Jika melalui kargo, anda perlu menghantar kenderaan anda sehari lebih awal ke Pelabuhan kargo iaitu bersebelahan jeti Kuala kedah

Untuk respon yang lebih cepat, sila klik link whatsapp ini http://homestaylangkawi.wasap.my
kargo kenderaan persendirian melalui kuala kedah
Terdapat 3 syarikat yang menguruskan penghantaran kenderaan ke Langkawi melalui kargo. Antaranya adalah Wantas Shipping, Pertiwi Shipping, dan Pengangkutan Bersatu. (sila rujuk di sini untuk alamat dan no telefon: Langkawi Port)

hantar kereta melalui kargo

Setelah menghantar kenderaan anda ke pelabuhan kargo di Kuala Kedah, anda perlu naik feri di jeti kuala kedah dan kereta anda yang dihantar melalui kargo boleh diambil di langkawi keesokan harinya. Kereta anda akan dihantar ke Dermaga Tanjung Lembung Langkawi atau Langkawi Port.

Hmmm..nampak susah kan..kalau nak murah kena la susah sikit..untuk kereta seperti myvi,proton dan sebagainya harga pergi balik RM220 jer..nak banding denga sewa kereta di langkawi rm 100-130 sehari..jadi takkan anda nak mai langkawi sehari je kan..

Jika berhasrat untuk bawa kereta melalui My Roro, perkhidmatan ini hanya untuk sekali sehari sahaja. Memakan masa selama 3jam tempoh perjalanan. Feri ini boleh membawa kereta dan penumpang serentak.
myroro feri membawa kenderaan
homestay langkawi myroro

Untuk harga perkhidmatan My Roro Langkawi, anda bole rujuk jadual di bawah:

homestay langkawi my roro feri

2 comments:

  1. Salam..Maaf nak tanya...bukan ke perkhidmatan langkawi roro 2x sehari..sbb sy pernah terlepas pukul 12 punya jadual dan diminta ntk tunggu pukul 3 punya perjalanan...dan perjalanan setelah 6 x sy guna perkhidmatan memang x lebih 3 jam...hanya sekitar 2 jam setengah sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..saya dah 4 kali naik roro..perkhidmatan..mmg perkhidmatan utk sehari sekali jer..xpecaya boleh tgk disini lhttp://www.langkawiroro.com/schedule.htm..tempoh perjalanan adalah 3 jam termasuk berlepas dan berlabuh..2jam setengah tu perjalanan saja rasanye..

      Delete